Tektrol rustbeskyttelse

Hvorfor skal bilen rustbeskyttes?

Biler i Danmark er ret dyre, og derudover ikke fremstillet til, gennem længere tid, at kunne modstå det korrosive danske klima. 

Da det danske bilmarked udgør under 1 promille af verdensmarkedet kan det ikke svare sig, fra fabrikken af, at løse dette `lokale` problem.
Derfor løser vi hér i landet problemet vha. supplerende rustbeskyttelse. 

Supplerende rustbeskyttelse en rigtigt god idé hvis du er interesseret i at holde din bil pæn i mange år, undgå rustproblemer, eller blot sikre et problemfrit videresalg af din vedligeholdte bil. 

Hvad siger eksperterne?     

Teknologisk Institut, FDM og Swedish Corrosion Institut anbefaler at alle biler i Danmark rustbeskyttes – også selv om de har en fabriksgaranti mod rust.

Fabriksgalvanisering og – garanti kan i nogle tilfælde give en falsk tryghed. Galvaniseringen udsætter blot processen, og fabriksgarantien kan være ret vanskelig at ´overholde´. 
Få op til 30 års rustgaranti på din bil igennem bilhusetTHYBO og Antirust.  

Hvornår skal bilen rustbeskyttes?

Generelt kan følgende tommelfingerregler anvendes:

  • Den første behandling er den vigtigste 
  • Jo før desto bedre. Biler der er godt beskyttet fra fabrikken kan dog køre i flere år uden rustproblemer
  • Ønsker du at beholde din bil i mange år fra i dag, skal du lade bilen behandle, og derefter sikre dig at behandlingen vedligeholdes
  • Ønsker du en TekTrol Rustgaranti skal du lade bilen behandle indenfor de første, maksimalt, 5 år – og derefter hvert. 3 år
  • Ved du allerede ude hos bilforhandleren at bilen skal behandles – så lad ham hjælpe dig såvel med råd som det praktiske
  • Har du en ældre brugt bil du gerne vil beholde, og som måske har en ældre rustbeskyttelse siddende, vil det være en god idé at tale med os
  • Ingen sæson! Du kan på alle tider af året få lavet rustbehandling. Bilen bliver vasket og tørret, så det færdige resultat altid bliver godt