Ny Ford Edge 

Ny Ford Edge er den mest avancerede SUV til dato

Ford løfter sløret for den nye Ford Edge til de europæiske kunder. Det er Fords teknologisk mest avancerede SUV nogensinde.

Den nye Ford Edge har flere kameraer og sensorer end nogensinde før. Det er altsammen en del af de innovative førerassistance-teknologier, der er designet til at gøre køreturen mere behagelig og mindre stressende. Desuden skal teknologien hjælpe Ford bilister med at mindske eller helt undgå risikoen for personskade ved et sammenstød.

Med lanceringen løfter Ford også sløret for en ny kraftfuld og brændstoføkonomisk bi-turbo variant af Fords 2.0-liter EcoBlue dieselmotor. Med den nye ottetrins automatgearkasse sikres en ubesværet og afslappet køreoplevelse, der samtidig er mere miljøvenlig.

Den nye Ford Edge træder også ind i Fords sportslige ST-Line-modelprogram. Den nye Ford Edge ST-Line har et flot og stilrent ydre med nyudviklet styling både for og bag.

”SUV’er bliver mere og mere populære hos vores europæiske kunder, og vores udvalg rammer plet lige nu. Med ny teknologi, som hjælper bilisterne i trafikken, og samtidig sikrer en mere behagelig køreoplevelse, er den nye Edge vores mest overbevisende SUV til dato”, siger Roelant de Waard, Vice President, Marketing, Sales & Service, Ford Europe. 


En intelligent SUV til en intelligent verden

Den nye Ford Edge får sin debut i Europa med tre nye førerassistence-teknologier, der skal være med til at skabe en mere sikker og stressfri køreoplevelse.

  • Post-Collision Braking: Hjælper med at delvist eller helt undgå et eventuelt sekundært sammenstød, ved at påføre et moderat bremsetryk, når første sammenstød registreres. Det gør, at bilen sætter farten ned og dermed kan mindske skader på passagerer og bilen.

  • Evasive Steering Assist: Hjælper føreren med at styre rundt om stillestående og langsomme køretøjer, for at undgå sammenstød. Fungerer ved bykørsel og motorvejskørsel – og ved hjælp af radar og kamera opfanger den andre køretøjer i nærheden og hjælper føreren med at undvige, hvis et eventuelt sammenstød opfanges.

  • Adaptive Cruise Control med Stop-and-Go og Lane Centring Assist: Hjælper med at holde en sikker afstand til forankørende biler – og reducerer samtidig stress ved kørsel på lange veje uden trafik ved at sørge for, at bilen er centreret i sin bane.

Ny Ford GT

Nu er den her – den helt nye Ford GT

Den nye Ford GT er ikke blot skabt til at vinde Le Mans, den er også skabt til at tage alverdens gader med storm. Nu lander den første Ford GT på de danske veje – og ejermanden hedder Jason Watt.

Den nye Ford GT viste for første gang sine formidable køreegenskaber frem ved Le Mans i 2016 – præcis 50 år efter den legendariske 1-2-3-sejr. Her markerede den nye Ford GT jubilæet og tilbagevenden på racerbanen med en 1., 3., og 4.-plads. Det var et enestående comeback, der igen gav Ford GT alle bilentusiasters opmærksomhed. 

Fords hemmelige udviklingsgruppe bestående af 12 af virksomhedens bedste ingeniører og designere skabte dog ikke kun en racerbil, der kan vinde Le Mans. Udviklingsgruppen skabte en helt unik bil – en racerbil der kan vinde Le Mans og en superbil, der tager gaderne med storm. 

Superbilen med det dråbeformede karrosseri i kulfiber og den 3.5-liters EcoBoost® V6-motor med 647 hestekræfter er klar til at tage de danske gader med storm. Med et produktionstal på kun 1.000 eksemplarer af den nye Ford GT og over 6.500 ansøgere, er de udvalgte bilentusiaster gået gennem et nåleøje for at få deres drøm opfyldt.

Nu er den første Ford GT landet på dansk jord. En af de få danske bilentusiaster, der får sin drøm om den helt nye Ford GT opfyldt, er racerkører Jason Watt. Dermed er Jason ikke kun ejer af den helt nye Ford GT – han er ejer af den første, der kommer til Danmark – og Skandinavien.